AcasăLumeaDin țarăConstanța vs. Rotterdam. Cifrele...

Constanța vs. Rotterdam. Cifrele care arată de ce este o exagerare că olandezii se tem de portul românesc

Cristian Păun, profesor universitar la Academia de Studii Economice (ASE) din București, demontează o teorie vehiculată în spațiul public, potrivit căreia Olanda se opune intrării României în Schengen din cauza concurenței pe care Portul Constanța ar face-o Portului Rotterdam, scrie PRESShub.

Într-o postare pe pagina sa de Facebook, Cristian Păun, profesor la Facultatea de Relaţii Economice Internaţionale a ASE București, prezintă o comparație între transportul de containere între primele trei porturi din UE și Portul Constanța.

Potrivit datelor din 2021, Portul Rotterdam a avut un trafic de 15 milioane TEU*, în timp ce Constanța – 0,6 mil. TEU.

„Una dintre cele mai amuzante replici la faptul că Olanda nu ne vrea în Schengen e cea legată de Portul Constanța. Că nu vor olandezii, vezi Doamne, să îi concurăm cu «marele» nostru port de la Marea Neagră. Că le stricăm socotelile și că toată lumea globală se va roti cu susul în jos și va veni către acest port al dacilor liberi.

Las o poză sugestivă pentru dacii noștri liberi ca să vedeți diferențele. Am ales o manieră grafică mai ușor de înțeles, pe limba dacilor liberi. Am luat în calcul doar transportul de containere (cel mai important pentru un port cu deschidere internațională), în milioane TEU.

Ca idee, primele trei porturi din UE totalizează cam cât 50 de porturi Constanța la un loc. Datele ar fi cam așa, ca să știți cum am construit graficul (datele sunt anuale, anul 2021):

  • Rotterdam (Olanda) – 15 mil. TEU
  • Hamburg (Germania): 8,7 mil. TEU
  • Antwerp (Belgia): 6 mil. TEU
  • Constanța (România): 0,6 mil. TEU)

Constanța nu se regăsește nici măcar între primele 10 porturi din UE”, a explicat Cristian Păun.

Profesorul universitar subliniază faptul că, pentru Portul Constanța, traficul e în scădere constantă de la an la an, de la 711.000 TEU în 2016 la 632.000 TEU în 2021.

„Am pierdut cam 1,5 – 2% din trafic pe an, în condițiile în care PIB-ul a «duduit» în bună măsură în acești ani”, a semnalat Cristian Păun.


  • Notă: TEU este o unitate statistică bazată pe un container ISO cu o lungime de 20 picioare (6,10 m) care oferă o măsură standardizată a containerelor de diferite capacități și descrie capacitatea navelor sau terminalelor de containere. Un container ISO de 20 picioare este egal cu 1 TEU.

(Sursa: Glosar de termeni din domeniul statisticii transporturilor – Document pregătit de către Grupul de lucru intersecretarial privind statistica transporturilor Eurostat, ITF, CEE-ONU)


Articol preluat din PRESShub:

- Publicitate -

spot_img
spot_img

Cele mai citite

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

De același autor

Indonezia: între dictatura lui Suharto, Islam și BRICS+

În timp ce Nordul global (nord-atlantic) se gândește la ce se...

România și Transnistria: O datorie neîmplinită

Între anii 1990 și 2019, populația Transnistriei a scăzut de la...

Erdoğan versus Assad – game over

Imediat după 7 octombrie 2023 am scris un articol intitulat “Netanyahu...

- Sponsorii noștri -

spot_img

Citește și

Cum urmează să folosească Rusia problema plății gazului transnistrian în următoarele alegeri din Republica Moldova

Criza transnistriană a gazului se prelungește din cauza complexității problemelor de ordin strategic și politic ale zonei. Pe măsură ce părțile implicate nu reușesc să ajungă la un numitor comun, timpul trece în defavoarea locuitorilor. Pe data de 1 ianuarie 2025, transportul de gaz a fost sistat...

Indonezia: între dictatura lui Suharto, Islam și BRICS+

În timp ce Nordul global (nord-atlantic) se gândește la ce se va întâmpla după 20 ianuarie, „revenirea pe tron” a lui Trump, la alegerile din Germania sau la depășirea diverselor crize europene, polul opus (să-i spunem Estul ori Sudul global), deci statele BRICS+, își urmează propriile obiective:...

România și Transnistria: O datorie neîmplinită

Între anii 1990 și 2019, populația Transnistriei a scăzut de la aproximativ 706.000 la 465.000 de locuitori. Acest declin este atribuit unor factori precum emigrația, natalitatea scăzută și îmbătrânirea populației. Un recensământ oficial nu a mai fost făcut din 2015, însă Comitetul de Statistică din Transnistria publică ocazional...

Erdoğan versus Assad – game over

Imediat după 7 octombrie 2023 am scris un articol intitulat “Netanyahu vs. Hamas: game over?” Acum, un an mai târziu, scriu iarăși despre o confruntare din Orientul Mijlociu, fără a mai adăuga vreun semn al întrebării. De această dată, în ziua de 7 decembrie 2024, Recep Tayyip...

Wind of Change: Germania la 35 de ani de la căderea Zidului

Început de decembrie 2024 - nu doar România se află la răscruce de vânturi: și Germania (surprinzător, dar adevărat), trece printr-o perioadă tulbure. Volkswagen este în cădere liberă, guvernul a căzut deja, coaliția s-a destrămat, iar alegerile din februarie sunt așteptate cu neliniște - partidul de extremă...

Profeții noilor ultranaționalisme: de la AfD și Höcke la Călin Georgescu

Ce a lipsit scenei politice românești în ultimii 35 de ani? In mod decisiv, figura unui profet. Un prooroc al unei glorii viitoare, atât de râvnite… Călin Georgescu a ajuns pe nesimțite în turul 2 al alegerilor prezidențiale din România anului 2024. Incredibil, dar adevărat. Un candidat ce...