AcasăLumeaDin țarăPatru din zece români...

Patru din zece români deţin sau au deţinut criptomonede

Patru din zece români deţin sau au deţinut criptomonede şi 84% au de gând să facă astfel de investiţii, ceea ce demonstrează un interes mare pentru acest domeniu, se arată într-un studiu realizat de Ipsos România la solicitarea Tradesilvania.com şi remis, vineri, Agerpres.

Studiul a fost realizat în rândul a 500 utilizatori de internet cu vârste cuprinse între 18-55 ani, proveniţi din mediul urban sau rural din România.

Studiul de piaţă Tradesilvania referitor la criptomonede a identificat faptul că majoritatea covârşitoare (96% conform studiului) a adulţilor români conectaţi la internet au auzit de criptomonede, cea mai mare pondere dintre aceştia reprezentând respondenţii din oraşele mari (cu peste 200.000 de locuitori), cu un nivel superior de educaţie.

Totodată, 4 din 10 persoane care au auzit de criptomonede deţin sau au avut în posesie criptomonede până în prezent, ceea ce denotă, conform studiului, tendinţa de creştere a adopţiei criptomonedelor pentru români de-a lungul ultimilor ani.

Intenţia de a deţine criptomonede în viitor se manifestă în proporţie de 84% în România, ceea de demonstrează un interes deosebit pentru acest domeniu. Acest indicator este mai mare în rândul persoanelor cu vârste cuprinse între 18 şi 44 ani, respectiv în rândul rezidenţilor din Bucureşti şi oraşele de mărime medie (50.000-200.000 locuitori).

Bitcoin (BTC) continuă să fie cea mai cunoscută criptomonedă în rândul românilor, fiind menţionată spontan de peste 70% dintre respondenţi şi se regăseşte în prezent în portofoliul a două treimi dintre deţinătorii de criptomonede din România. Alte criptomonede de interes pentru români includ Ethereum (ETH) şi Dogecoin (DOGE). Moneda românească Elrond (EGLD) este cunoscută de 1 din 5 respondenţi care au auzit de crypto, iar 8% dintre posesorii de criptomonede deţin EGLD.

Cu privire la jetoanele nefungibile (NFT – eng: non fungible tokens), studiul a identificat faptul că 1 din 2 adulţi români cu acces la internet a auzit de Non Fungible Tokens. Ponderea este semnificativ mai mare în rândul celor care au auzit de crypto, deţin, au deţinut sau intenţionează să achiziţioneze criptomonede. Studiul arată că 1 din 5 respondenţi care au auzit de NFT deţine jetoane nefungibile.

Sondajul Ipsos arată că în România utilizatorii crypto preferă informaţiile furnizate de platformele specializate în investiţii digitale cum este Tradesilvania.com. Rezultatele denotă faptul că utilizatorul român de crypto este educat, are o înţelegere bună a ecosistemului crypto şi preferă să se informeze de la specialiştii din domeniu. Site-urile specializate (41%) reprezintă o sursă eficientă de informare, în special în rândul celor care intenţionează să investească în criptomonede în viitor.

Respondenţii studiului demonstrează faptul că românii sunt în plină adopţie la scară largă a criptomonedelor şi NFT. Două treimi dintre persoanele familiarizate cu criptomonedele consideră că acestea pot reprezenta atât viitorul plăţilor online, cât şi viitorul investiţiilor.

În 2018, Ipsos a realizat pentru ING Bank un studiu la nivelul cetăţenilor din Uniunea Europeană, Turcia, SUA şi Australia, conform căruia gradul de deţinere al criptomonedelor în rândul românilor era de 12%. Dinamica deţinerii de criptomonede în România a înregistrat o creştere de 316% în ultimii 3 ani.

Studiul actual mai arată faptul că 55% dintre românii familiarizaţi cu noţiunea de criptomonede doresc ca băncile din România să ofere servicii crypto, acesta fiind şi un element definitoriu pentru renunţarea la serviciul bancar actual şi migrarea către un alt furnizor de servicii financiare. Un exemplu bun în acest sens este penetrarea pieţei din locale de către un furnizor de servicii financiare digitale cu peste 16 milioane de clienţi la nivel european.


Grupul internaţional de origine franceză Ipsos ocupă locul 3 global în domeniul cercetării de piaţă, este listat la Bursa din Paris şi este prezent în 90 de ţări. Ipsos este cel mai mare grup de cercetare prezent în România, cele trei companii – Ipsos România, Ipsos Interactive Services şi Ipsos Digital – având împreună peste 1.000 de angajaţi.

În 2021, Ipsos România, agenţia de cercetare full-service, a sărbătorit 20 de ani de prezenţă pe piaţa locală.

Platforma premium de investiţii Tradesilvania.com oferă acces 24/7 la 47 de criptomonede şi 107 parităti de tranzacţionare automată în aplicaţia mobilă şi web, servicii OTC (over the counter), servicii de asset management, custodie şi infrastructură financiară blockchain pentru persoane fizice, companii şi instituţii.

- Publicitate -

spot_img

Cele mai citite

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

De același autor

Ucraina și Rusia – diferențe culturale și o istorie comună

În partea a doua a acestei scurte cercetări legată de diferențele...

Solidaritatea schimbă vieți!

RO Solidaritate este o asociație non-profit care are sub aripa sa...

ROTV Valencia: O nouă etapă în televiziunea românească independentă din Spania

ROTV Valencia, un post de televiziune în limba română independent, cu...

- Sponsorii noștri -

spot_img

Citește și

Ucraina și Rusia – diferențe culturale și o istorie comună

În partea a doua a acestei scurte cercetări legată de diferențele culturale dintre Rusia și Ucraina vom ajunge la, de fapt, niște similitudini. Dar nu, nu cu Rusia, ci cu câteva locații vecine Rusiei. Istoria se rostogolește în timp și ne învață că relațiile de putere sunt date...

Solidaritatea schimbă vieți!

RO Solidaritate este o asociație non-profit care are sub aripa sa protectoare peste 500 de copii din România. Această organizație, creată de un grup de români din Franta în 2019, crează, dezvoltă și implementează un program de educație non-formală prin ateliere în patru domenii de activitate diferite...

ROTV Valencia: O nouă etapă în televiziunea românească independentă din Spania

ROTV Valencia, un post de televiziune în limba română independent, cu sediul în Spania și emisie online, anunță cu entuziasm începutul unui proiect ambițios care vizează să aducă o ofertă diversificată de conținut și să consolideze legătura dintre comunitatea românească și telespectatorii spanioli interesați de România și...

Ucraina nu e Rusia! Diferențe culturale între cele două țări și cât de importantă este limba ucraineană în conflict

În gândirea „populară” și dezinformată din România limba ucraineană este pusă în aceeași familie cu rusa datorită unor paradigme politice și culturale pe care trebuie să învățăm să le depășim. Cea mai puternică armă a regimului lui Putin (îndoctrinarea) a mers mână în mână cu lipsa de...

Concurență acerbă pe piața de telefonie mobilă din Spania

Aproximativ 50 de operatori își împart la această oră piața de telefonie mobilă din Spania. În lupta cu concurența, operatorii mari creează sau achiziționează alte mărci pentru a-și extinde grupul țintă. Pentru un nou venit în Spania este important de știut care sunt principalii operatori de servicii...

Nu toți am știut, nu toți suntem vinovați, nu suntem toți la fel

Acestea sunt doar trei dintre formulele prin care experții în manipulare ai oricărei puteri creează tactici de diversiune pentru a-și ascunde vinovățiile și responsabilitățile. Un editorial de Ciprian Mihali, pentru PRESShub Este un miracol că acest stat mai funcționează: de zeci de ani el este confiscat de rețelele private...