Reprezentanți ai Consulatului României la Castellon de la Plana se vor deplasa, în perioada 17 februarie – 17 martie, în 11 localități din Comunitatea Valenciană (Vinaros, Peniscola, Castellon de la Plana, Villareal, Sagundo, Valencia, Alzira, Gandia, Benidorm, Elche, Torrevleja) pentru a acorda asistență cetățenilor români care doresc să solicite online programări pentru diverse servicii consulare. Programările se fac prin intermediul portalului econsulat.ro și se referă la documente de călătorie, acte de stare civilă, acte notariale, obținere acte din România și alte servicii de acest gen.
„În cei aproape cinci ani de când locuim în Spania, serviciile consulare m-au interesat altfel decât în perioada anterioară, evident. Nu numai din perspectiva eventualității de a apela la ele sau doar a contribuabilului conștient, ci și ca beneficiar. Ba chiar și din perspectiva de colaborator la organizarea ultimelor două runde de alegeri parlamentare și prezidențiale”, spune Laurențiu Stan, rezident român în Spania din anul 2017. „Pot remarca deci, oarecum avizat, schimările din modul de prestație al echipei consulare din Castellon care deservește regiunea Valenciana mai ales după 2020. Generic, aș caracteriza-o printr-o umanizare a relației cu cetățeanul, iar concret aș menționa operativitatea prestațiilor – istoricele cozi interminabile și tensiunea așteptării pentru validarea setului de documente necesare, au fost înlocuite cu respectarea orei programate și suportul direct în lămurirea unor situații specifice – cât și o organizare a serviciilor mult mai transparentă și eficace”.
Localitățile și adresa, precum și data și ora când reprezentanții Consulatului se vor afla în localitățil respective se pot consulta în harta de mai jos.